Monday 28 May 2012

Steamboat homemade

Cendawan pon sodap
    Setelah berbulan-bulan B.Teh menyanyi nak makan steamboat maka terlaksana sudah akhirnya. 60 henngit dia beli semua benda alah atas tu. Sampai loni masih ada baki dalam frozen. Untung beli dan masak sendiri ni.


    Ini yang paling sedap. Orang rumah ini memang suka makanan berasaskan soya sejak dari dulu.

Kangkung tak leh tinggal
    Mak tambah sayur-sayuran ini sebab mak memang suka makan sayur. Sumbat sayur saja mak kata dah kenyang perut :)

Campur kedua-dua sos ini lagi sedap
    Sos ni plak hasil saya kerodek Mr Google dan terjumpa ler dua sos yang B.Teh demand. Sos hitam dan sos merah. Saya pon tak ingat resepi mana satu saya guna untuk sos sebab agak lama tersimpan cerita ini..hehe. Btw lebih kurang sama jerk sosnya cumanya ade yg tambah dan kurang satu dua bahan.

    So untuk sos u olls leh ler pilih yang mana bekenan di hati yer untuk dicuba

Pilihan 1
Pilihan 2

    Di link resepi sup di bawah pon ade satu lagik sos yang lebih kurang sama.

Celur dalam periuk nasi letrik jer yer
   Sup pun hasil kerodek Mr Google gak. Jumpa pelbagai sup. Jika ikutkan saya dan K.Ngah kami lebih suka Tom yam tapi mak aihh ada gak manusia tak suka Tom Yam..huhu. Sekali-sekala kena la ikut dia. Dah dia yang beli semua ataih tu..hehe.

    U olls tengok ler sinun yer untuk supnyer. Saya buat sup A sebab takut mamat tu tak pandai makan lak sup B yang letak soya dan seaweed. Nama pon Korean style kan ???

*** Selamat mencuba ***

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...