Friday 25 May 2012

Tortilla

Inti daging burger dipanaskan
     Tortilla yang mak buat pada petang sebelum masih belum dijamah. Lalu mak sediakan inti daripada kepalan lebihan dari burger yang mak buat juga pada beberapa minggu lepas. Saya ambil kesempatan jadikan bekalan. Save budget..hehe.

     Intinya : Tumis cencangan bawang putih dan bawang besar ( lagi banyak lagi manis ), tomato puri, daun oregano, cencangan tomato biji dan daging burger air tangan mak. Tak masukkan garam sebab daging burger tu dah rasa garamnya.

Tortilla makanan Amerika Selatan
     Resepi tortilla saya ambil dari sini. U olls ble ler try juga yer. Senang dan mudah. Gambar ala-ala blur skit sebab menunjukkan paginya di waktu orang masih tidur, saya siapkan bekal..hehe.

Tomato segar
   Seperti biasa, hirisan tomato saya pasti tak lepaskan. Sebiji tomato sehari akan melicinkan kulit muka. Ahaks. Bukan sekadar itu. Namun untuk mencukupkan nutrisi dalam bekal :)

Tortilla siap

    Taraaaaaaaaa..Sudah siap bekalan saya. Nyum..nyum..sedap.

*** Selamat mencuba. Bawalah bekal agar dapat mengatur diet pemakanan yang seimbang ***

1 comment:

  1. salam kenal tuan punya blog :)

    kalau nak beli Roti Tortilla banyak banyak banyak banyak dengan harga borond untuk jamuan majlis dan sebagainya, jom jengah BlogBiz saya @ Ananaifa Foods :)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...